måndag 7 januari 2008

Försvunnen väska


Vårt flyg till Sverige går 02.30 från Sumavaribumi Airport. Vi får ha hotellrummet till kl. 19.00. När vi har duschat och packat checkar vi ut och lämnar bagaget på hotellet några timmar. En sista sväng på stan för att äta och fixa taxibilar till flygplatsen. Vi måste ha 2 bilar för taxibilarna är för små för att kunna ta oss alla 3 med bagage.
När vi sätter oss i bilarna ber vi dem att hålla ihop ut till flyget, de ler, nickar och säger ok, sen bränner det iväg. (inte tillsammans då)

Sumavaribumi Airport
Väl framme på flygplatsen är det alltid lite upp stressat, security vakter blåser hela tiden i sina visselpipor och vinkar och vevar åt alla bilar, de vill inte ha taxibilar utanför ingångarna. Taxichaufförerna plockar därför snabbt ur bilarna och ber om pengar, folk runt omkring skriker och vinkar för att få bort dem och vips är de borta.
Vi saknar en resväska ! Jaha, där försvann väskan med alla presenterna i. Skit också, så snopet.
Pher fick följa med en security vakt och Nathalie och jag stannade kvar. När vi stått där i över en halv timma, dyker plötsligt vår chaufför upp. Han kommer springande och vinkar åt oss med vår väska..
När han fick nya kunder att köra tillbaka till Bangkok fick han syn på vår väska som låg kvar i bagaget när han skulle lägga in deras bagage. Vilken lycka ! Jag kramade om honom och gav honom alla mina thaipengar jag hade kvar och han blev väldigt generad, för i Thailand kramas man inte så där bara. Men strunt samma, jag blev jätte glad för vår väska.

Hej solong från oss i Thailand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar