torsdag 17 december 2009

Solsting

Idag efter frukost bestämde vi oss för att gå över ön till den andra sidan, Sunset Beach.
Efter att vi smörjt in oss med solskyddsfaktor 20, gav vi oss iväg.
Där var otroligt fint. Sanden är kritvit och havet helt turkost. Det var en bit att gå.
På vägen dit passade vi på att köpa båtbiljetter till Kho Bulon.
Det var nästan helt tomt med folk på stranden. Vi snorklade och såg återigen en del olika fiskar.
Pher fiskade idag också och fick en bläckfisk, men kastade tillbaka den igen.

Vi åt lunch på Mountain Resort. Det låg en bra bit upp på berget så vi fick gå långt upp i en trappa, den sög i benet kan jag säga.
Vi tillbringade hela dagen under parasoll, endast när vi badade var vi i solen. Pher hade till och med
t-shirt hela dagen även när han badade! Men lika förbenat blev vi kokta!!
Det är nog den varmaste dag vi upplevt i Thailand någonsin.

När vi skulle gå hem igen på eftermiddagen trodde jag inte jag skulle fixa det. Det var ju som sagt en bit att gå och jag mådde riktigt risigt, på väg till solsting tror jag.
Så fort jag kom till hotellet fick ställa mig i kall dusch och spola huvudet, Pher hämtade is som jag sen låg med över huvud och ansiktet. Efter 3 duschar, vatten och salta jordnötter kändes det bättre.
Vi skulle behöva en dag utan sol nu men hur är det möjligt här i detta solrika land?

Hälsningar från ett kokhett Thailand!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar