onsdag 14 december 2011

Mot Kho Samet

Nu har vi lämnat stadslivet efter 3 dagar i Pattaya. Den staden sover aldrig !
Det mesta är sig likt och shoppingen här är bäst. Priserna har varit ungefär samma sen vi var här första gången 1999.

Vi har gjort manikyr, pedikyr, fotvård och massage. Pher testade fish-fotvård. Då stoppar man ner fötterna i ett akvarium och sen är det små fiskar som äter på fötterna. Blä, tycker jag men han tyckte det var bra. Och kan ni tänka er - dagen efter när vi gick förbi igen levde fiskarna fortfarande!

Vi har också varit på Jomtien beach, men det blåste som bara den så det var nästan lite kallt, ja faktiskt. Kallt!

Igår kväll när vi var på väg hem satt det en mamma med ett litet barn på ca 3 månader och tiggde på gatan. En thai kvinna som sålde apelsin juice gav henne en flaska juice, tittade på oss och sa - for the baby. Jag drabbades av en sån känsla, vi går i vårt överflöd och gör massage och grejor och en del kan inte ens äta. Fy fy fy. Jag vände och gick tillbaka och gav henne pengar, för lite kan jag tycka idag, men ändå så det räckte till några mål mat.
Juice kvinnan log mot mig, gjorde tummen upp och sa - good.
Vilken värld vi lever i ?!

Nu har vi anlänt till Koh Samet. Vi var här 2006 senast och det har byggts flera nya fina hotell på ön sen dess.
Ingen el på ön före klockan 18, så nu vankas det dusch och fix innan vi ska gå ner till stranden för att äta gott.
Lunchen idag var så stark att det brann i munnen, men Gott !

Hej So long från 2 som fortfarande är ganska bleka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar