lördag 13 december 2014

Orm på Koh Samet

Igår var vi på jakt igen, men den här gången av orm.
När vi kom ner till beachen och skulle slå oss ner på "våra" solstolarna låg det en orm under den ena stolen. Pher såg den inte först utan gick bara fram och skulle slå sig ner när en man pekar och säger - snake...
Jag känner en herre som var snabb som en vessla därifrån. Jag fick snabbt upp kameran och hann ta några bilder på både ormen och på jakten som följde. Personalen fick upp ormen på en sopskyffel men sen gick de bara några meter innan de släppte den igen bland blomkrukorna vid restaurangen.


När vi idag på förmiddagen åter kom ner till stranden frågade Pher personalen om de sett någon orm och får då till svar - ja men idag var det en gul orm.....och så pekar han på "våra" solstolar och säger - där...
När jag frågade om den var farlig eller giftig svarade han inte på det.

Jag fattar inte varför det alltid ska visa sig råttor och ormar för oss? Pher har ju värsta ormfobin och jag råttfobi. Vi är som magneter för de där otäcka otygen...blä...

Annars går dagarna och egentligen det mesta här i ett väldigt lugnt tempo. Ärligt talat gör vi inte mycket mer än sover, vilar, slappar och äter. Men idag vet i tusan vad jag beställde in för mat? Det var verkligen inte gott. Min mat såg ut som en snorig soppa, jag tror de hade rett av någon helt smaklös buljong med potatismjöl och sen haft i "slajmiga" tjocka nudlar, några stora gröna blad, lite kycklingbitar och morötter. Usch, det var en riktig miss. Bosse fick också in mat som vi inte kunde äta för den var så stark att både näsa och ögon började rinna. Nej, idag gjorde vi inga bra val till lunch men nu ser vi fram mot kvällens måltid istället.



Hej från oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar