måndag 22 december 2014

Vilken fin tavla

Igår var vi på en liten ö som ligger strax utanför Koh Mak, en ö som heter Koh Rayaung. Där finns en väldigt liten men fin strand och med ett vatten som är helt otroligt klart och fint.
Pher gick iväg för att pröva fiskelyckan och Bosse och jag slog oss ner för att läsa och lösa korsord på den lilla beachen. Slapp, slapp, slapp, jisses va vi är lata.


Det finns ett matställe på den lilla ön som bara har öppet mellan 12-14 och där åt vi helt otroligt god thaimat. Bosse tyckte till och med att det var den bästa maten han hittills ätit på sin resa. Efter lunchen blev det en liten tupplur i skuggan på stranden innan det var dags för oss att åka tillbaka till Koh Mak. 


Efter en joggingtur för mig och mera fiske för Pher så skulle vi på kvällen testa av nattlivet på Koh Mak. På Monkey Bar hade vi hört att det skulle vara lite ös, så ok, vi gick dit efter kvällsmaten runt niotiden. Då var det vi och fyra andra gäster i baren. Vilket röj, vid klockan 22 gav vi upp och åkte hem, då var det totalt 10 gäster i baren som alla var väldigt lågmälda och tystlåtna. 
När vi kom hem var vår resort helt tyst och nerstängd. Då visade det sig att jag hade tagit med mig moppenyckeln istället för bungalownyckeln så jag fick helt enkelt krypa in genom en lucka till bungalown för att komma in. (vi har inga fönster) Tur man är smidig! Haha...

Inatt när jag vaknade till var det storm igen. Eftersom vi bor i bambuhyddor mitt i djungeln så hörs ju allt så himla väl, men det tog i och blåste så jag tänkte att imorgon har vi inte en enda sarong eller badbyxa kvar.

Meningen var att Bosse skulle lämna Koh Mak den 23/12 för att åka vidare till Bangkok men idag (22/12) på morgonen fick vi veta att alla speedbåtar till och från ön var inställda på grund av blåsten. Jaha, vad gör vi? Bosse hade flygbiljett bokad från Trat till Bangkok så han bestämde sig för att åka med katamaranen som går en gång om dagen till fastlandet, en dag tidigare än planerat för att inte missa sitt flyg. Det var nog en klok ide' för till och med den båten var 2 timmar försenad på grund av stormen. Men nu är han installerad på fastlandet och Pher och jag är ensamma.


Imorgon ska vi flytta och åka till Koh Kood, trodde vi ja, men nu har vi kommit på att vi har gjort en riktigt fin tavla. När jag bokade rum hemifrån var det inga problem men när jag nu gick in för att kolla vår bokning så klickade jag på kartan, och vad...... jag har bokat en resort som ligger på Koh Mak. Det är inte sant. Vi har ingen bokning på Koh Kood, adressen är Koh Kood men resorten ligger på Koh Mak. 
Åh.... allt är betalt och klart och vi får tillbringa julen på Koh Mak. Ja, vad gör vi? Jo vi flyttar från djungeln till stranden fast på samma ö.



Hej från oss öbor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar